Focusgroepen
Focusgroep met jouw doelgroep
Focusgroepen zijn de perfecte manier om inzicht te krijgen in de doelen, behoeften en frustraties van je gebruikers of klanten. Focusgroepen hebben een interessante dynamiek. Deelnemers gaan met elkaar in discussie, vullen elkaar aan en helpen elkaar op weg. Zo komen verhalen boven water die anders verborgen bleven.
Hoe organiseren we jouw focusgroep?
Respondentenwerving
Op basis van jullie criteria werven wij de juiste groep respondenten en nodigen wij hen uit om te discussiëren over een vooraf bepaald onderwerp. Alle respondenten nemen tegelijk deel. Wij adviseren een minimale grootte van 6 en een maximale grootte van 8 personen. Zo komt iedereen voldoende aan het woord tijdens de ongeveer 1,5 tot 2 uur durende sessies.
Onderzoeksfaciliteiten
We organiseren jouw focusgroep bij onze partnerlocatie in Amsterdam-Zuid of via ons remote lab. Voor de gewenste groepsdynamiek adviseren we een setting op locatie. Het is altijd mogelijk om mee te kijken en er worden altijd opnames gemaakt. De beelden kan je tot 90 dagen terugkijken via een met wachtwoord beveiligde omgeving.
Kostenplaatje maken?
Bekijk de tarieven voor respondentenwerving en onderzoeksfaciliteiten of vraag een offerte aan.
Benieuwd hoe jouw focusgroep eruit kan zien?
We denken met je mee!