Ga naar de inhoud

Case - War Child kwam hun site testen in ons lab

War Child kwam hun site testen in ons lab

Warchild bij Happy Labs

War Child’s site had een opfrisbeurt nodig. Maar voordat ze daarmee aan de slag gingen, wilden ze eerst weten hoe hun doelgroep de site ervaarde. Hoe navigeren ze precies? Wat vinden ze van de functionaliteiten? Is de taal helder? En welke informatiebehoeften hebben ze? Om antwoorden te vinden op dit soort vragen, kwamen ze samen met Valsplat langs in ons lab om een UX Test te doen.


Deels online, deels fysiek

We deden de test hybride: deels online, deels fysiek. De interviews moesten online vanwege de internationale doelgroep. Zelf zaten we wel gewoon in het lab, samen met het War Child team. We bekeken de interviews. We bespraken wat we zagen. Die fysieke component, samen in dezelfde ruimte zitten om te bespreken wat je ziet – daar zit misschien wel de grootste waarde van onderzoek doen in het lab.

Debrief Warchild bij Happy Labs

Laat je inzichten goed landen

Om alles uit je onderzoek te halen, moet je niet alleen goed onderzoek doen. Het is minstens zo belangrijk dat je tijd en aandacht steekt in het laten landen van de inzichten in je organisatie. En dat hoeft helemaal niet ingewikkeld te zijn.

Bij War Child gaven we bijvoorbeeld een presentatie van de belangrijkste resultaten. We maakten daarbij gebruik van video snippets, korte quotes die de inzichten versterken. Dat zorgde ervoor dat de belangrijkste lessen tot leven kwamen, dat ze gevoeld werden, ook door de mensen die er zelf niet bij waren tijdens de onderzoeksdag.

Meer lezen over de inzichten die uit het onderzoek kwamen? Valsplat schreef er een mooie, leerzame case over. Wil je zelf ook een UX Test doen? Bel of mail ons – dan plannen we iets in.