Ga naar de inhoud

UX Test

Test & optimaliseer je site of app

Tijdens een UX test leg je je site of app voor aan je doelgroep. Je zit tegenover ze – fysiek of online. Je stelt vragen, je observeert. Je ziet hoe ze je product ervaren. Je ontdekt wat goed gaat, wat beter kan. Alles wat je leert is brandstof voor de doorontwikkeling van je digitale product.

Ogen volgen het scherm terwijl iemand een site gebruikt

Praten met je klanten is goed voor je.

Praat met echte klanten, kijk mee, test ideeën. Zo kom je erachter wat hun wensen zijn, waar ze vastlopen. Wij laten je zien wat je kunt verbeteren. Geen giswerk, maar inzichten die je helpen om beslissingen te nemen die écht het verschil maken.

Walkie-talkie in hand

91%

van je ontevreden klanten klaagt niet, maar gaat gewoon weg.

86%

wil meer betalen voor een product dat een betere ervaring biedt.

2x

snellere groei in omzet voor bedrijven die goede klantervaring prioriteren.

Een verwarrende gebruikerservaring kost je dagelijks geld. Tijd om dat te stoppen?

Zij praten al regelmatig met hun klanten

  • Logo ASN Bank
  • Logo Action
  • Partou
  • Logo PostNL
  • Logo Justeat
  • Logo ASICS
Man denkt na

Er klopt iets niet, maar het blijft gokken wat.

Een UX Test geeft je snel antwoorden.

  1. De telefoon bij de klantenservice staat roodgloeiend

    Je blijft maar FAQ’s toevoegen en toch blijven de vragen komen. De kern van de verwarring blijft.

    Telefoon
  2. Nieuwe features worden niet ondekt of begrepen

    Bezoekers komen wel, maar klikken of scrollen nauwelijks. Een teken dat er iets ontbreekt of verwarrend is.

    Vergrootglas
  3. Je ziet onverklaarbare 
drop-offs

    Je ziet in analytics dat mensen massaal afhaken. Een teken dat ze niet overtuigd zijn: twijfelende klanten kopen niet.

    Zwaaiende hand
  4. Je bent op zoek naar inspiratie voor verbetering

    Door met klanten in gesprek te gaan ontdek je kansen waar je met A/B tests verder in kunt duiken.

    Lamp
  5. Je hebt een goed idee, maar wilt zekerheid voor je gaat bouwen

    Laat gebruikers in de ontwerpfase spelen met je idee. Dan kun je verbeteren voor je gaat bouwen. Dat voorkomt dure fouten.

    Checklist

Zo deden we dat eerder

Tweakers – zo haal je het meest uit je onderzoek

Tweakers komt al jaren in ons lab. We doen Concept Tests en UX Tests voor ze. Wat de samenwerking zo succesvol maakt?

War Child kwam hun site testen in ons lab

War Child’s site had een opfrisbeurt nodig. Maar voordat ze daarmee aan de slag gingen, wilden ze eerst weten hoe hun doelgroep de site ervaarde.

Wat kost een UX Test?

Als we uitgaan van een standaard onderzoek met 6 respondenten bij ons in het lab, zo’n € 6.200. Specifieke wensen? Geen probleem!

Dienblad met pinapparaat

Experts in UX Research

Onderzoek doen naar gebruiksvriendelijkheid is al 25 jaar onze core.

Messcherp ux-advies

Daarmee verbeteren we je conversie en lange termijn productvisie & roadmap.

Illustratie hand met spraakbubbel

Precies genoeg onderzoek doen

We geloven niet zo in grote, langdurige onderzoeken. Dat vertraagt alleen maar.

Stopwatch

Combinatie van data en kwalitatief

We zijn gek op kwalitatief onderzoek, maar koppelen die het liefst aan data.

Illustratie piechart

Specialist in complexe wervingen

Goed onderzoek valt of staat met de juiste mensen. Dus kom maar op.

Profielen van respondenten

Samen het succes van je site of app verbeteren?

We staan voor je klaar!

Teamleden Happy Labs