Ga naar de inhoud

Neuro UX Test

Begrijp wat je klant ervaart. Ook onbewust.

Met een Neuro UX Test brengen we de onbewuste gebruikerservaring in kaart. We halen inzichten op die verder gaan dan wat mensen zeggen, verder dan wat ze doen - we ontdekken wat ze voelen bij je dienst, product of uiting. We leren heel specifiek waar dingen op je site misgaan of beter kunnen.

Powered by Braingineers

Illustratie hand met hersenen en een elektronische headset

Is jouw site een emotionele rollercoaster?

Onderbewuste ervaring. Dat wat je wel voelt terwijl je een site of app gebruikt, maar niet zo onder woorden kunt brengen. Door die te meten, laten we je precies zien waar je je product nóg verder kunt verbeteren. Geen giswerk, maar data-gedreven inzichten die je helpen om beslissingen te nemen die écht het verschil maken.

A drawing of a hand with a magnifying glass inspecting a mobile phone

90%

van de beslissingen nemen we onbewust.

86%

wil meer betalen voor een product dat een betere ervaring biedt.

91%

van je ontevreden klanten klaagt niet, maar gaat gewoon weg.

Neuro UX onderzoek is belangrijk. Wil jij ook de onbewuste klantervaring onderzoeken?

Zij praten al regelmatig met hun klanten

  • Logo ASN Bank
  • Logo Action
  • Partou
  • Logo PostNL
  • Logo Justeat
  • Logo ASICS
Man denkt na

Soms zijn de signalen er, maar is niet direct duidelijk wat het probleem is.

Neuro UX onderzoek geeft antwoorden.

  1. Je hebt veel bezoek, maar weinig interactie.

    Bezoekers komen wel, maar klikken of scrollen nauwelijks. Een teken dat er iets ontbreekt of verwarrend is.

    Hand op computermuis
  2. Je zit op een conversieplateau.

    Er zit onbewuste frictie in de ervaring die je met gewone ux onderzoek methoden niet meer boven water krijgt.

    Plateau op een berg
  3. Je hebt goede ux-testresultaten, maar toch lage conversie.

    Wat wordt er niet gezegd maar wel gevoeld?

    Vergrootglas
  4. Je ziet onverklaarbare 
drop-offs.

    Er is iets dat de flow breekt. Mogelijk speelt er iets op emotioneel of cognitief vlak.

    Zwaaiende hand

De voordelen van Neuro UX Research

Onbewust gedrag

We ontdekken wat normaal verborgen blijft: de onbewuste gebruikservaring. En dat is belangrijk: meer dan 90% van onze keuzes maken we onbewust.

Objectief gemeten

We komen veel dichter bij de waarheid. We vangen niet alleen wat mensen doen of zeggen – we zien wat ze voelen.

Data-gedreven

Alle inzichten komen voort uit harde data. We gebruiken eye tracking, EEG en neurofeedback. Deze data-gedreven aanpak is uniek voor Braingineers.

Wat kost een Neuro UX Test?

Als we uitgaan van een standaard onderzoek met 8 respondenten in ons neurolab, zo’n € 7.500. Meer respondenten? Geen probleem!

Dienblad met pinapparaat

Experts in Neuro UX Research

Happy Labs is powered by Braingineers. Zij zijn pioniers in Nederland op het gebied van Neuro UX onderzoek.

Messcherp ux-advies

Daarmee verbeteren we je conversie en lange termijn productvisie & roadmap.

Illustratie hand met spraakbubbel

Precies genoeg onderzoek doen

We geloven niet zo in grote, langdurige onderzoeken. Dat vertraagt alleen maar.

Stopwatch

Combinatie van data en kwalitatief

We zijn gek op kwalitatief onderzoek, maar koppelen die het liefst aan data.

Illustratie piechart

Specialist in complexe wervingen

Goed onderzoek valt of staat met de juiste mensen. Dus kom maar op.

Profielen van respondenten

Aan de slag met Neuro UX onderzoek?

We staan voor je klaar!

Teamleden Happy Labs