Op zoek naar respondenten?

Alle leeftijden

Weinig- tot veelverdieners

Nederlands en internationaal

Met en zonder kinderen

Praktisch en theoretisch opgeleid

Studenten tot ZZP’ers

De juiste respondenten voor jouw onderzoek

Respondenten kunnen je onderzoek maken of breken.

Wat zijn respondenten?

Dat zijn de mensen met wie je in gesprek gaat om je site, app of andere digitale product te testen. In ons panel zitten mensen met de meest uiteenlopende achtergronden. Van studenten tot academici. Van mensen met een uitkering tot grootverdieners. Kortom: we vinden precies de mensen die je wilt spreken tijdens je user test of UX research.

Internationale respondenten

Ons panel bestaat naast Nederlandse ook uit internationale respondenten. Niet uit alle landen, daarvoor werken we indien nodig samen met één van onze partners. 

    We vinden precies jouw doelgroep

    Als je een brede doelgroep hebt, vinden we ze vaak makkelijk in ons panel. Heb je een erg specifieke doelgroep? Dan werven we soms ook op andere creatieve manieren. We duiken in online communities, plaatsen advertenties of maken gebruik van jullie databases. Hoe dan ook: we zorgen ervoor dat we precies jouw doelgroep vinden.

    We hebben bijvoorbeeld internationale alumni voor Universiteit Utrecht geworven. Ouders en kinderen voor Rabobank. Zakelijk vervoerders voor KLM. Maar we werven ook regelmatig consumenten uit alle leeftijdsgroepen voor Albert Heijn.

    De kosten voor respondentenwerving? Hangt ervan af

    Sommige respondenten zijn snel en makkelijk te vinden. Neem bijvoorbeeld de gemiddelde student: zij hebben veel tijd en doen over het algemeen graag mee met onderzoek. B2B doelgroepen zijn alweer iets lastiger. Zoek je mensen die als chirurg werken, net een huis hebben gekocht in Amsterdam West en ook nog eens huisdieren hebben? Dat is wat ingewikkelder. En daar hebben we meer tijd voor nodig. 

    De complexiteit van je werving, bepaalt de kosten. En hoe complex je werving is, bepalen we samen. We hanteren vier prijscategorieën.

    We werven respondenten en maken een duidelijke planning

    Als we samen hebben bepaald wie je doelgroep is en hoe we ze werven, gaan wij aan de slag. We zetten screeners (vragenlijsten) uit, we checken reacties, bellen respondenten, plannen ze in en bevestigen hun deelname. We maken vervolgens een overzichtelijk schema met de namen van respondenten. Hun eigenschappen. En de tijd waarop ze langskomen voor het interview. Zo weet je precies wie je kunt verwachten en wanneer.

    Hulp nodig bij het werven van respondenten?

    Respondent
    worden?

    Help ons de digitale wereld beter en mooier te maken en ontvang leuke vergoedingen tussen de € 20 en € 100 door je mening te geven in een interview.